κατεβαστε το αρχειο σε μορφη pdf
Συγκεκριμένες επισημάνσεις και θέματα που προκύπτουν επί των άρθρων του σχεδίου νόμου για την αναδιοργάνωση – αναδιάρθρωση των Υπηρεσιών του Π.Σ.
στην παράγραφο 1 το Π.Σ. αναφέρεται ως ιδιαίτερο Σώμα Ασφαλείας. Δεν διευκρινίζεται που έγκειται η ιδιαιτερότητα αυτή σε σχέση με τα άλλα Σώματα Ασφαλείας, ενώ συγχρόνως ελλοχεύει και ο κίνδυνος των επιμέρους ερμηνειών και παρερμηνειών.
στην παράγραφο 2 πρέπει να διευκρινιστεί πλήρως ότι το Π.Σ. θα συμμετέχει στο πλαίσιο αρμοδιοτήτων του στην αντιμετώπιση κάθε έκτακτης ανάγκης πλην των περιπτώσεων όπου προκύπτουν ενέργειες καταστολής (οποιουδήποτε είδους ως δυνάμεις καταστολής)
απεγκλωβίζοντας έτσι το Π.Σ. από την επιβολή προστίμων ή άλλων διοικητικών ποινών.
ότι μέρος των εσόδων από το ειδικό παράβολο που θα υποβάλλεται για την πιστοποίηση προσωπικού πυρασφαλείας επιχειρήσεων και άλλων φορέων, θα πηγαίνει για την ενίσχυση των ταμείων του Π.Σ. στο Τ.Ε.Α.Π.Σ.Α.
αναφέρεται και πάλι ως ιδιαίτερο Σώμα Ασφαλείας χωρίς να διευκρινίζεται η ιδιαιτερότητα αυτή. Στις παραγράφους 1 και 2 πρέπει να τονιστεί η απαίτηση για εκσυγχρονισμό και εκδημοκρατισμό του Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Π.Σ. (ΚΕΥΠΣ) με άμεση σύνταξη νέου ΚΕΥΠΣ ο οποίος να ανταποκρίνεται όχι μόνο στις ανάγκες του σήμερα αλλά και του αύριο. Θεωρούμε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορεί το Π.Σ. να μπει σε τροχιά βιώσιμης και ουσιαστικής αναδιοργάνωσης είναι ο απεγκλωβισμός από την αγκυλωτή λογική που διαπνέει σήμερα στο σύνολό του τον Εσωτερικό Κανονισμό.
διαχωρισμός του Πυροσβεστικού Προσωπικού και των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης. Επιτακτική ανάγκη είναι η ομογενοποίηση του Προσωπικού του Π.Σ., με άμεση μονιμοποίησή τους στο Π.Σ. αλλά και την εξομοίωσή τους στο ίδιο ασφαλιστικό φορέα, όσων εξ αυτών (Π.Π.Υ.) πληρούν τις προϋποθέσεις μονιμοποίησης. Εκτιμούμε πως πιθανό όριο ηλικίας για την μονιμοποίησή τους, μπορεί να αποφευχθεί για όσους δύναται να θεσπίσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι την συμπλήρωση του 60ου έτους ηλικίας τους.
απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη θα καθορίζεται το ωράριο εργασίας του Πυροσβεστικού Προσωπικού. Εκτίμησή μας είναι ότι με αυτόν τον τρόπο ελλοχεύει ο κίνδυνος καταπάτησης κεκτημένων δικαιωμάτων του Πυροσβεστικού Προσωπικού, τονίζοντας παράλληλα την αναγκαιότητα πλήρους εφαρμογής πενθημέρου της τήρησης του ωραρίου εργασίας 37,5 ωρών (εβδομαδιαίως) και πέραν αυτών πραγματική αμοιβή για την υπερωριακή απασχόληση του Πυροσβεστικού Προσωπικού.
μας είναι ότι η συγκεκριμένη παράγραφος αποτελεί την βάση της Αναδιοργάνωσης
των Υπηρεσιών και Κλιμακίων του Π.Σ. Πρόταση της Ομοσπονδίας μας είναι η αναβάθμιση των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών και Πυροσβεστικών Κλιμακίων αλλά και η ίδρυση νέων, σύμφωνα πάντα με τις επικρατούσες πληθυσμιακές συνθήκες ανά περιοχή, τις αυξανόμενες στατιστικά υπηρεσιακές ανάγκες, τις απαιτήσεις κάλυψης των συνεχώς διευρυμένων κοινωνικών αναγκών, των ορεινών όγκων και των ειδών των δασικών περιοχών, των βιομηχανικών περιοχών και όποιων ειδικών συνθηκών ανά περιοχή επικρατούν. Είμαστε αντίθετοι με την κατάργηση οποιασδήποτε Υπηρεσίας ή Κλιμακίου, εκτός των περιπτώσεων πιθανών συγχωνεύσεων ορισμένων Κλιμακίων με παράλληλη αναβάθμισή τους, με τις οποίες θα αποδεικνύεται ότι εξασφαλίζεται η ίδια επάρκεια πυροπροστασίας των τομέων ευθύνης των Κλιμακίων που θα συγχωνευθούν. Τονίζουμε ότι από ιδρύσεως του Π.Σ. ουδέποτε επιχειρήθηκε Αναδιοργάνωση αυτού, ούτε μετά το 1998 (νόμος 2612/98) έτος μεταφοράς της δασοπυρόσβεσης στο Π.Σ. επήλθαν ριζικές αλλαγές στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των Υπηρεσιών. Εκτιμούμε ότι απαιτείται αύξηση της οργανικής δύναμης του Σώματος στο βαθμό που θα καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες των υπαρχόντων και υπό ίδρυση Π.Υ. και Π.Κ., ο επιχειρησιακός σχεδιασμός και οι κανόνες ασφαλών επεμβάσεων με ικανό αριθμό υπαλλήλων ανά βάρδια (πλήρη επάνδρωση εξόδων επέμβασης) σύμφωνα με το άρθρο 37 του Π.Δ.210/1992, καθώς και οι ανάγκες των υπαλλήλων για χρήση αδειών και ημερήσιων αναπαύσεων.
που αναφέρονται στους Κλάδους και το Επιτελείο του Π.Σ., η επαναφορά των δύο Υπαρχηγών μας δημιουργεί εύλογα ερωτήματα. Γιατί στα πλαίσια του
εκσυγχρονισμού, επαναφέρονται δομές και θεσμοί του παρελθόντος που δοκιμάστηκαν, απέτυχαν και καταργήθηκαν το 2006; Εκτίμησή μας είναι ότι το εγχείρημα αυτό είναι πισωγύρισμα.
Διεύθυνση Υγείας και Ασφάλειας.
αριθμό των εισακτέων που καθορίζεται για τη Σχολή Ανθυποπυραγών ποσοστό 50% (και όχι 15%) να προέρχεται υποχρεωτικά από Πυροσβέστες, Υπαρχιπυροσβέστες, Αρχιπυροβέστες και Πυρονόμους, ηλικίας μέχρι 35 ετών με εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 73, 74 και 75 του Π.Δ.174/1983, όπως ισχύουν, πριν από την συμμετοχή τους στο σύστημα των απολυτηρίων εξετάσεων σε εθνικό επίπεδο.
12β, εκτιμούμε ότι θα δημιουργηθεί ένα κενό διάστημα στις προσλήψεις τουλάχιστον 3 ετών χωρίς να γίνεται κάποια πρόβλεψη.
Πάγια θέση της Ομοσπονδίας μας είναι η σταδιακή ίδρυση παραρτημάτων Πυροσβεστικής Ακαδημίας σε όλες τις έδρες των Περιφερειακών Διοικήσεων του Π.Σ. Η εισαγωγή των Πυροσβεστών στα τμήματα των Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών να γίνεται άνευ εξετάσεων ανά σειρές και έτη, ενώ η διάρκεια φοίτησης δεν πρέπει να ξεπερνά τους 6 μήνες και να μπορεί να πραγματοποιηθεί σε 2 περιόδους στα εκάστοτε παραρτήματα στις έδρες των Περιφερειών. Η εισαγωγή των Πυροσβεστών στη Σχολή Αρχιπυροσβεστών θα
γίνεται μετά την μονιμοποίησή τους και σε χρονικό διάστημα που δεν θα ξεπερνά τα 5 έτη.
του Επιπυραγού να αντικατασταθεί με το βαθμό του Πυράρχου.
Ελέγχου Πυροσβεστικού Σώματος (Δ.Ε.Ε.Π.Σ.), δεν κατανοούμε την αναγκαιότητα σύστασης αυτής ενώ καταθέτουμε τις επιφυλάξεις μας σχετικά με την ίδρυσή της γιατί ελλοχεύει ο κίνδυνος για τρομοκράτηση και ένταση των πειθαρχικών ελέγχων, καθώς όπως αναφέρεται στην παράγραφο 2 έχει ως αποστολή τη διερεύνηση, εξιχνίαση και δίωξη των εγκλημάτων που διαπράττει ή στα οποία συμμετέχει το Πυροσβεστικό Προσωπικό όλων των βαθμίδων ανά την επικράτεια και με ότι αυτό συνεπάγεται.
οργανικής δύναμης του Π.Σ. σε συνδυασμό με τα προτεινόμενα αναγραφόμενα της παραγράφου 9 του άρθρου 67.
Πυροσβεστικού Σώματος (ΥΓ.Υ.Π.Σ.), εκτίμησή μας είναι ότι πρέπει να αποτελέσει μεγαλύτερης επεξεργασίας και περαιτέρω διεύρυνσης και συζήτησης με τους εμπλεκόμενους φορείς σχετικά με την μεταστέγαση των τρόπων λειτουργίας και την εν γένει διεξαγωγή της Υγειονομικής Υπηρεσίας αλλά και την υγειονομική περίθαλψη, νοσηλευτική υποστήριξη και φροντίδα του Πυροσβεστικού Προσωπικού. Η ΥΓ.Υ.Π.Σ. θα πρέπει να μεριμνήσει για τη
δημιουργία προγράμματος πρόληψης και διάγνωσης υγειονομικών εξετάσεων για τους Πυροσβεστικούς Υπαλλήλους σε ετήσια βάση.
προτείνεται από Τμήμα να γίνει Διεύθυνση.
Κατόπιν όλων των ανωτέρω συγκεκριμένων επισημάνσεων και προτάσεων που καταθέτουμε, αλλά και συγκεκριμένων διαπιστώσεων πάνω σε σημαντικά ζητήματα που θα πρέπει άμεσα να ρυθμιστούν, θεωρούμε ότι για να υπάρξει Αναδιοργάνωση – Αναδιάρθρωση του Π.Σ. σε σωστή και δίκαια βάση, θα πρέπει αυτή να στηριχθεί σε μια εμπεριστατωμένη μελέτη, η οποία θα σταθμίζει όλα τα αντικειμενικά στοιχεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη στη νέα δομή των Υπηρεσιών και Κλιμακίων του Π.Σ. όπως :
Τονίζουμε ότι το ζήτημα της Αναδιοργάνωσης του Π.Σ. η πολιτεία οφείλει να το αντιμετωπίσει με τη δέουσα προσοχή και σοβαρότητα λαμβάνοντας συνολικά υπόψη όλα τα παραπάνω και όχι αποσπασματικά και για λόγους εντυπωσιασμού και μόνο να οδηγηθεί στο κλείσιμο κάποιων Υπηρεσιών και Κλιμακίων με σκοπό την εξοικονόμηση κάποιων λίγων συγκριτικά χιλιάδων ευρώ. Μόνο έτσι θα δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο και με μέλλον Π.Σ. που θα ανταποκρίνεται στις αυξημένες ανάγκες των καιρών και θα εμπεδώνει το αίσθημα ασφάλειας και πυρασφάλειας στον Έλληνα Πολίτη.
Με τιμή
Για το Δ.Σ. της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.
Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΘΑΝΑΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.