ΕΥΠΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ: παρεμβάσεις πολιτικών για την 8η ΕΜΑΚ

ΕΥΠΣ Θεσσαλίας: Βάζουν λουκέτο στην 8η ΕΜΑΚ
16/01/2013
ΕΥΠΣ ΡΟΔΟΥ και ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΩΝ: μέτρα για ανακούφιση δανειοληπτών.
19/01/2013

ΕΥΠΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ: παρεμβάσεις πολιτικών για την 8η ΕΜΑΚ

eypspthessalias.blogspot.gr http://eypspthessalias.blogspot.gr

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ 8ης ΕΜΑΚ

Μετά τη δημοσιοποίηση του θέματος της 8ης ΕΜΑΚ από το προεδρείο του σωματείου μας,είχαμε και τις πρώτες παρεμβάσεις φορέων και πολιτικών προς τον
Υπουργό κο Δένδια.

Επιστολή Κ. Αγοραστού στον Υπουργό Νίκο Δένδια: «Να διατηρηθεί η 8η ΕΜΑΚ»

Τη διατήρηση της 8ης ΕΜΑΚ Θεσσαλίας ζητά με επιστολή του ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός προς τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Νίκο Δένδια.

Αυτό έκανε γνωστό στον υποδιοικητή κ. Λάμπρο Κίτσιο και σε στελέχη της 8ης ΕΜΑΚ Θεσσαλίας που τον επισκέφτηκαν. Στην επιστολή του τονίζει το σημαντικό ρόλο και την προσφορά της 8ης ΕΜΑΚ αναφέροντας ότι οποιαδήποτε κατάργηση ή υποβάθμισή της υποβαθμίζει την επιχειρησιακή δύναμη και τις δυνατότητες διάσωσης στη Θεσσαλία και κατ’ επέκταση την ασφάλεια του πολίτη. Αναλυτικά η επιστολή έχει ως εξής:

«Η Ένωση Υπαλλήλων του Πυροσβεστικού Σώματος της Περιφέρειας Θεσσαλίας, σε ανακοίνωσή της μας γνωστοποίησε την απόφαση της ηγεσίας του Πυροσβεστικού Σώματος για την κατάργηση της 8ης ΕΜΑΚ Θεσσαλίας. Κάτι τέτοιο θα υποβαθμίσει την επιχειρησιακή δύναμη και τις δυνατότητες διάσωσης στη Θεσσαλία. Η δεκαετής εμπειρία, η συνεχής εκπαίδευση στη διάσωση και η αναγνωρισμένη γνώση στην αναρρίχηση και την ορειβασία καθιστούν την παρουσία της 8ης ΕΜΑΚ απαραίτητη καθώς στην περιοχή υπάρχουν:

1. Το μεγάλο εθνικό οδικό δίκτυο της ΠΑΘΕ με τα επικίνδυνα σημεία των Τεμπών και του Πλαταμώνα, 2. Το δευτερεύον οδικό δίκτυο της Θεσσαλίας μήκους περίπου 5000 χλμ.
3. Σιδηροδρομικό δίκτυο με διπλή γραμμή μεγάλων ταχυτήτων
4. Δίκτυο οδικών και σιδηροδρομικών σηράγγων σε Τέμπη και Πλαταμώνα,

5. Μεγάλο ορεινό όγκο (Όλυμπος, Κίσαβος, Πήλιο, Μαυροβούνι, Πίνδος)
6. Μεγάλα υδατικά συστήματα (Πηνειός, Λίμνες Πλαστήρα-Σμοκόβου-Κάρλας, Αχελώος) 7. ΒΙ.ΠΕ. (Βόλος-Λάρισα) εργοστασιακές μονέδες σε Τρίκαλα, Καρδίτσα
8. Μεγάλοι στρατιωτικοί σχηματισμοί (Α.Τ.Α, 110 Π.Μ., 1η Στρατιά, Στρατηγείο ΝΑΤΟ)
9. Κομβικά σημεία ενέργειας, αγωγός καυσίμων, αγωγός φυσικού αερίου
10. Τρία (3) χιονοδρομικά κέντρα, Πήλιο, Περτούλι, ΚΕΟΑΧ Ολύμπου,

Είναι λοιπόν αδιανόητη η κατάργηση μιας τόσο σημαντικής μονάδας όπως η 8η ΕΜΑΚ Θεσσαλίας, η οποία εκτός όλων των άλλων διαθέτει την αρτιότερη πιστοποιημένη ορειβατική ομάδα μετά την 1η ΕΜΑΚ Αθηνών. Επιπρόσθετα η λειτουργία της 8ης ΕΜΑΚ δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με λειτουργικά έξοδα , καθώς συστεγάζεται σε ιδιόκτητο κτήριο της Πυροσβεστικής μαζί με τον σταθμό της ΒΙ. ΠΕ. Λάρισας. Η προσφορά της 8ης ΕΜΑΚ όλα αυτά τα χρόνια είναι αδιαμφισβήτητη. Αν η καταργηθεί ο μεγάλος χρόνος μετάβασης αντίστοιχων κλιμακίων από την Αθήνα η Θες/νικη δυσχεραίνει κατά πολύ τις δυνατότητες επέμβασης και διάσωσης. Οποιαδήποτε κατάργηση η υποβάθμισή της μας βρίσκει αντίθετους καθώς έτσι υποβαθμίζεται και η ασφάλεια του πολίτη».

Aναφορά στη Βουλή κατέθεσε, η Βουλευτής Καρδίτσας Ασημίνα Σκόνδρα στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με την οποία διαμαρτύρεται για την απόφαση κατάργησης της 8ης ΕΜΑΚ Θεσσαλίας η οποία εδρεύει στη ΒΙ.ΠΕ. Μακρυχωρίου.
Στην αναφορά της η κ. Σκόνδρα τονίζει, μεταξύ άλλων, ότι η αναστολή λειτουργίας της ΕΜΑΚ που προωθείται στο πλαίσιο αναδιοργάνωσης του Πυροσβεστικού Σώματος, ισοδυναμεί με ένα ακόμη «πλήγμα» για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας, αφού υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο την ασφάλεια των πολιτών της περιοχής.
Όπως επισημαίνει η κ. Σκόνδρα στο πρόσφατο παρελθόν αποδείχθηκε σωτήρια η επέμβαση και προσφορά των ανδρών της 8ης ΕΜΑΚ σε περιστατικά που συνέβησαν σε περιοχές της Θεσσαλίας.
Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι διαθέτει μια μεγάλη επίσημα πιστοποιημένη ορειβατική ομάδα, με άρτια εκπαιδευμένο

και εξειδικευμένο προσωπικό, με μηχανολογικό εξοπλισμό εκατομμυρίων ευρώ, μέρος του οποίου αποκτήθηκε με δωρεές ιδιωτών, ενώ πρόκειται για μια Υπηρεσία πρώτης γραμμής που δεν έχει κόστος στο Ελληνικό Δημόσιο, αφού στεγάζεται σε ιδιόκτητο κτήριο.
Άλλωστε, όπως επισημαίνεται και από την Ένωση Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος, είναι ευρέως γνωστή η δραστηριότητα και η προσφορά της 8ης ΕΜΑΚ, καθώς καλύπτει το μεγαλύτερο χιλιομετρικό Εθνικό Δίκτυο (ΠΑΘΕ και Ε65), με νευραλγικό σημείο τα Τέμπη, όπου κατασκευάζεται και θα λειτουργήσει η μεγαλύτερη σήραγγα, μήκους 6 χιλιομέτρων. Επιπλέον, διασφαλίζει μεγάλο μήκος σιδηροδρομικού δικτύου, με τις δύο μεγαλύτερες κλειστές σήραγγες στην Ελλάδα (Τεμπών 4 χλμ, και Πλαταμώνα 2 χλμ), καλύπτει το μεγαλύτερο ορεινό όγκο (Όλυμπος, – Κίσσαβος- Μαυροβούνι και μεγάλη περιοχή της Πίνδου στα όρια Μετσόβου), με ότι αυτό συνεπάγεται, διασφαλίζει μεγάλο μήκος χερσαίου υγρού στοιχείου (Πηνειός ποταμός και τεχνικές λίμνες Μέγδοβα και Σμοκόβου), ενώ καλύπτει χημικά συμβάντα από τις τρεις ΒΙΠΕ και πληθώρας εργοστασίων σε Καρδίτσα και Τρίκαλα.

Παράλληλα, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι καλύπτει γεωστρατηγικά σημεία (ΑΤΑ 1η Στρατιά, Στρατηγείο ΝΑΤΟ) και διασφαλίζει κομβικά σημεία ενέργειας όπως ο αγωγός καυσίμου Στρατού και ο αγωγός Φυσικού Αερίου.

ΑΝΑΦΟΡΑ του Βουλευτή Μαγνησίας της ΔΗΜΑΡ Π. Μουτσινά για το οριστικό κλείσιμο της 8ης ΕΜΑΚ Θεσσαλίας:

Προς τον κ. Υπουργό
Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
Θέμα: «ΒΑΖΟΥΝ ΛΟΥΚΕΤΟ ΣΤΗΝ 8η ΕΜΑΚ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ»

Ο βουλευτής Μαγνησίας Πάρις Μουτσινάς, καταθέτει ως αναφορά το Δελτίο Τύπου της ΕΝΩΣΗΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ με το οποίο καταγγέλλεται η πρόθεση του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος να κλείσει οριστικά την 8η ΕΜΑΚ Θεσσαλίας.

Ο καταθέτων βουλευτής Πάρις Μουτσινάς 


Στη Βουλή η κατάργηση της 8ης ΕΜΑΚ Θεσσαλίας με παρέμβαση της Ασ. Σκόνδρα 

Print Friendly, PDF & Email